Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach
Zarządzenie Nr 185/16
Wójta Gminy Pakosławice
z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach
Na podstawie art. art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz.446), w związku z art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r.
o bibliotekach (Dz. U. z 2012 r. poz. 642 z późn. zm. ), art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2004r. Nr 154, poz. 1629) zarządzam co następuje:
§ 1
Ogłaszam konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.
Treść ogłoszenia o konkursie określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Ogłoszenie o którym mowa w § 1 podlega:
-
podaniu do publicznej wiadomości pracownikom Gminnej Biblioteki Publicznej – w sposób zwyczajowo przyjęty,
-
zamieszczeniu w dwóch dziennikach o zasięgu regionalnym,
-
zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Pakosławice,
-
zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Pakosławice.
§ 3
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, a jego przewidywany termin zakończenia do dnia 10 czerwca 2016 roku.
§ 4
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego, o którym mowa w § 1 powołuje się Komisję konkursową w następującym składzie:
-
Andrzej Rosa – Sekretarz Gminy- Przewodniczący Komisji;
-
Dorota Tokarska – Ogorzały – członek Komisji;
-
Marcin Lubczyński – członek Komisji.
§ 5
Szczegółowy tryb pracy Komisji oraz zasady przeprowadzania konkursu określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Pakosławice.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1
OGŁOSZENIE
o konkursie na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach
Wymiar etatu: pełny wymiar etatu
Zatrudnienie: umowa zawarta na czas określony na 3 lata.
Nazwa i adres instytucji kultury:
Gminna Biblioteka Publiczna w Pakosławicach
Pakosławice nr 38
48- 314 Pakosławice
Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
-
posiada obywatelstwo polskie,
-
posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
-
wykształcenie wyższe: preferowane kierunki: kulturoznawstwo, pedagogika, filologia polska, bibliotekarstwo,
-
co najmniej 5-letni udokumentowany staż pracy, w tym 3 lata w bibliotece,
-
znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności instytucji kultury,
-
przedstawienie autorskiego programu działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach z uwzględnieniem warunków organizacyjno-finansowych instytucji, możliwością pozyskiwania środków na działalność kulturalną,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
-
brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
-
znajomość zagadnień w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,
-
umiejętności organizatorskie, predyspozycje do organizowania zajęć związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną,
-
umiejętności w zakresie promocji i marketingu,
-
umiejętności organizacji pracy i kierowania zasobami ludzkimi,
-
samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność,
-
kultura osobista,
-
znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
(Dz. U. z 2012 r. poz. 406, z późn. zm.),
b) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. z 2012 r. poz. 642, z późn. zm.),
c) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ),
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.),
e) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.)
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
kierowanie działalnością Biblioteki, reprezentowanie Biblioteki na zewnątrz i odpowiedzialność za jej właściwe funkcjonowanie,
-
opracowywanie sprawozdań opisowych, statystycznych, planu rzeczowo - finansowych
Biblioteki, -
kierowanie całokształtem działalności Biblioteki w oparciu o zatwierdzony plan rzeczowo
finansowy w taki sposób, aby nie dopuścić do przekroczenia limitów finansowych,
-
kierowanie wszelkimi wydatkami Biblioteki, ustalanie wynagrodzenia dla pracowników
sprawowanie nadzoru nad pracą pracowników Biblioteki odpowiadanie za właściwy, dostosowany do potrzeb środowiska dobór gromadzonych materiałów bibliotecznych, -
odpowiadanie za całokształt prac związanych z zakupem zbiorów, ich ewidencją
i opracowaniem, -
prowadzenie księgi inwentarzowej, rejestr ubytków oraz wymaganej dokumentacji tego
działu, opracowywanie, gromadzenie zbiorów zgodnie z normami i odpowiada za stan katalogów, odpowiadanie za przeprowadzenie selekcji okresowej zbiorów i ich konserwację,
przygotowywanie i prowadzenie różnego rodzaju formy pracy z czytelnikiem,
udostępnia zbiory biblioteczne do domu i na miejscu,
Wymagane dokumenty:
Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (z własnoręcznym podpisem),
-
życiorys (CV, z własnoręcznym podpisem),
-
kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe (staż pracy) oraz wykształcenie, odbycie szkoleń i kursów,
-
oświadczenie kandydata o stanie zdrowia stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku kierowniczym (z własnoręcznym podpisem),
-
oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (z własnoręcznym podpisem),
-
oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych (z własnoręcznym podpisem),
-
oświadczenie kandydata (z własnoręcznym podpisem) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w celach przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.
Z warunkami organizacyjno-finansowymi Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach Kandydaci mogą się zapoznać w Urzędzie Gminy Pakosławice pok. nr 8 w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane.
Komplet dokumentów należy składać w terminie do 30 maja 2016 roku r. do godz. 14.30 w zamkniętych kopertach na adres:
Urząd Gminy Pakosławice, Reńska Wieś 1, 48-314 Pakosławice. Koperty winny być opatrzone adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach”. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Urzędu Gminy w Pakosławicach. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wymienionym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.
Załącznik nr 2
Szczegółowy tryb pracy Komisji oraz zasady przeprowadzania konkursu
§ 1.
Regulamin określa szczegółowy tryb pracy komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.
§ 2.
1.Do zadań komisji należy:
1) określenie kryteriów oceny przydatności kandydata;
2) przeprowadzenie postępowania konkursowego;
3) sporządzenie protokołów z posiedzeń komisji;
4) przekazanie Wójtowi Gminy Pakosławice wyników konkursu wraz z jego dokumentacją.
2. W ramach postępowania konkursowego, komisja:
1) ustala spełnienie warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie;
2) przeprowadza rozmowę z kandydatem.
§ 3.
1. Pracami Komisji konkursowej kieruje Przewodniczący Komisji. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracą Komisji kieruje wyznaczony przez niego zastępca.
2. Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji, powiadamiając członków komisji o miejscu i terminie ich odbycia drogą telefoniczną.
3. Komisja prowadzi konkurs, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 3 członków komisji.
4. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności Przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego zastępcy.
§ 4.
1.Komisja rozpoczyna postępowanie konkursowe od sprawdzenia, czy wymagane dokumenty złożone zostały w terminie i są kompletne, oraz czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia warunki przystąpienia do konkursu określone w ogłoszeniu o konkursie.
2. Wnioski o przystąpienie do konkursu podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego w przypadkach, gdy:
1) wniosek został złożony po terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, lub do wniosku nie
dołączono wszystkich wskazanych w ogłoszeniu o konkursie dokumentów,
2) po ustaleniu, że kandydat nie spełnił pozostałych wymagań formalnych i warunków przystąpienia do konkursu określonych w ogłoszeniu o konkursie.
3. Komisja dopuszcza lub nie dopuszcza poszczególnych kandydatów do dalszego udziału w konkursie. O dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydatów do dalszego uczestnictwa w konkursie, komisja niezwłocznie powiadamia zainteresowanych na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy.
§ 5.
1.Po wyłonieniu kandydatów dopuszczonych do dalszego udziału w konkursie, Komisja:
1) określa szczegółowe kryteria, którymi będzie się kierować przy ocenie przydatności kandydatów;
2) zapoznaje się z kwalifikacjami i osiągnięciami każdego z kandydatów;
3) ustala kolejność rozmów z kandydatami.
2. Członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczącego zaprasza kandydata na rozmowę kwalifikacyjną informując go drogą telefoniczną o terminie i miejscu posiedzenia komisji.
3. Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana przez Komisję obejmuje:
a) wysłuchanie odpowiedzi na zadane kandydatowi pytania,
b) dyskusję i wymianę poglądów z kandydatem na wybrany temat związany z działalnością biblioteczną.
§ 6.
Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych z każdym z kandydatów według ustalonej kolejności, Komisja dokonuje wyboru kandydata na Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach, w głosowaniu jawnym, według następujących zasad:
1) każdy z członków Komisji dysponuje tylko jednym głosem;
2) do uzyskania rekomendacji komisji na dyrektora potrzebna jest zwykła większość głosów członków Komisji biorących udział w głosowaniu;
3) jeżeli pierwsza tura głosowania nie wyłoni kandydata, przeprowadza się drugą turę głosowania, do której przystępuje maksymalnie trzech kandydatów, którzy otrzymali największą liczbę głosów, głosowanie następuje jak w pkt 1 i 2, z zastrzeżeniem pkt 4;
4) jeżeli do dalszego udziału w konkursie został dopuszczony jeden kandydat i nie uzyskał on wymaganej większości głosów w głosowaniu, o którym mowa w pkt 2, drugiego głosowania nie przeprowadza się;
5) jeżeli w pierwszej turze głosowania kilku kandydatów uzyska rekomendację komisji otrzymując tę samą liczbę głosów, przeprowadza się drugą turę głosowania, głosowanie następuje jak w pkt 1 i 2;
6) Komisja przekazuje Wójtowi szczegółową informację o:
a) wyłonionym kandydacie i liczbie uzyskanych przez niego głosów;
b) liczbie głosów uzyskanych przez kandydatów:
- w pierwszej turze głosowania, w przypadku, gdy do dalszego udziału w konkursie zostanie dopuszczony jeden kandydat, który nie uzyska rekomendacji Komisji,
- w drugiej turze głosowania, w przypadku, gdy nie zostanie wyłoniony w niej kandydat na dyrektora Biblioteki,
- w drugiej turze głosowania, w przypadku, gdy zostanie w niej wyłonionych co najmniej dwóch kandydatów, którzy uzyskają tę samą liczbę głosów, wraz z całą dokumentacją konkursu, w tym protokołami z posiedzeń.
§ 7
Z prac Komisji i przebiegu głosowania sporządza się protokół, który bezpośrednio po zakończeniu prac podpisują wszyscy jej członkowie. Do protokołu dołącza się dokument określający kryteria przydatności kandydata. Protokół zawiera informacje o przebiegu obrad i podjętych ustaleniach.
Protokół jest jawny.
§ 8.
1. Po przekazaniu Wójtowi Gminy Pakosławice wyników konkursu wraz z jego dokumentacją, Komisja kończy działalność.
2. Przekazanie, o którym mowa w ust. 1, następuje niezwłocznie po zakończeniu konkursu.