Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach

Zarządzenie Nr 185/16

Wójta Gminy Pakosławice

z dnia 27 kwietnia 2016 r.

 

w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach

Na podstawie art. art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz.446), w związku z art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r.
o bibliotekach (Dz. U. z 2012 r. poz. 642 z późn. zm. ), art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406 z późn. zm.), Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2004r. Nr 154, poz. 1629) zarządzam co następuje:

§ 1

Ogłaszam konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.

Treść ogłoszenia o konkursie określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Ogłoszenie o którym mowa w § 1 podlega:

  • podaniu do publicznej wiadomości pracownikom Gminnej Biblioteki Publicznej – w sposób zwyczajowo przyjęty,

  • zamieszczeniu w dwóch dziennikach o zasięgu regionalnym,

  • zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Pakosławice,

  • zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Pakosławice.

§ 3

Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, a jego przewidywany termin zakończenia do dnia 10 czerwca 2016 roku.

§ 4

Do przeprowadzenia postępowania konkursowego, o którym mowa w § 1 powołuje się Komisję konkursową w następującym składzie:

  • Andrzej Rosa – Sekretarz Gminy- Przewodniczący Komisji;

  • Dorota Tokarska – Ogorzały – członek Komisji;

  • Marcin Lubczyński – członek Komisji.

§ 5

Szczegółowy tryb pracy Komisji oraz zasady przeprowadzania konkursu określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 6

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Pakosławice.

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Załącznik nr 1

 

OGŁOSZENIE

o konkursie na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach

 

Wymiar etatu: pełny wymiar etatu

Zatrudnienie: umowa zawarta na czas określony na 3 lata.

Nazwa i adres instytucji kultury:

Gminna Biblioteka Publiczna w Pakosławicach

Pakosławice nr 38

48- 314 Pakosławice

 

Wymagania niezbędne:

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:

  • posiada obywatelstwo polskie,

  • posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,

  • wykształcenie wyższe: preferowane kierunki: kulturoznawstwo, pedagogika, filologia polska, bibliotekarstwo,

  • co najmniej 5-letni udokumentowany staż pracy, w tym 3 lata w bibliotece,

  • znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności instytucji kultury,

  • przedstawienie autorskiego programu działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach z uwzględnieniem warunków organizacyjno-finansowych instytucji, możliwością pozyskiwania środków na działalność kulturalną,

  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,

  • brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

 

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość zagadnień  w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,

  • umiejętności organizatorskie, predyspozycje do organizowania zajęć związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną,

  • umiejętności w zakresie promocji i marketingu,

  • umiejętności organizacji pracy i kierowania zasobami ludzkimi,

  • samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność,

  • kultura osobista,

  • znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, a w szczególności:

a) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej

(Dz. U. z 2012 r. poz. 406, z późn. zm.),
b) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz.U. z 2012 r. poz. 642, z późn. zm.),
c) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ),

d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.),
e) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.)

 

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  • kierowanie działalnością Biblioteki, reprezentowanie Biblioteki na zewnątrz i odpowiedzialność za jej właściwe funkcjonowanie,

  • opracowywanie sprawozdań opisowych, statystycznych, planu rzeczowo - finansowych
    Biblioteki,

  • kierowanie całokształtem działalności Biblioteki w oparciu o zatwierdzony plan rzeczowo

finansowy w taki sposób, aby nie dopuścić do przekroczenia limitów finansowych,

  • kierowanie wszelkimi wydatkami Biblioteki, ustalanie wynagrodzenia dla pracowników
    sprawowanie nadzoru nad pracą pracowników Biblioteki odpowiadanie za właściwy, dostosowany do potrzeb środowiska dobór gromadzonych materiałów bibliotecznych,

  • odpowiadanie za całokształt prac związanych z zakupem zbiorów, ich ewidencją
    i opracowaniem,

  • prowadzenie księgi inwentarzowej, rejestr ubytków oraz wymaganej dokumentacji tego
    działu, opracowywanie, gromadzenie zbiorów zgodnie z normami i odpowiada za stan katalogów, odpowiadanie za przeprowadzenie selekcji okresowej zbiorów i ich konserwację,
    przygotowywanie i prowadzenie różnego rodzaju formy pracy z czytelnikiem,
    udostępnia zbiory biblioteczne do domu i na miejscu,

 

Wymagane dokumenty:

Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (z własnoręcznym podpisem),

  1. życiorys (CV, z własnoręcznym podpisem),

  2. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe (staż pracy) oraz wykształcenie, odbycie szkoleń i kursów,

  3. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku kierowniczym (z własnoręcznym podpisem),

  4. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (z własnoręcznym podpisem),

  5. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych  (z własnoręcznym podpisem),

  6. oświadczenie kandydata (z własnoręcznym podpisem) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w celach przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.

Z warunkami organizacyjno-finansowymi Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach Kandydaci mogą się zapoznać w Urzędzie Gminy Pakosławice pok. nr 8 w godzinach pracy Urzędu Gminy.

Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane.

Komplet dokumentów należy składać w terminie do 30 maja 2016 roku r. do godz. 14.30 w zamkniętych kopertach na adres:

Urząd Gminy Pakosławice, Reńska Wieś 1, 48-314 Pakosławice. Koperty winny być opatrzone adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach”. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Urzędu Gminy w Pakosławicach. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wymienionym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.

 

Załącznik nr 2

Szczegółowy tryb pracy Komisji oraz zasady przeprowadzania konkursu

§ 1.


Regulamin określa szczegółowy tryb pracy komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.

§ 2.


1.Do zadań komisji należy:
1) określenie kryteriów oceny przydatności kandydata;
2) przeprowadzenie postępowania konkursowego;
3) sporządzenie protokołów z posiedzeń komisji;
4) przekazanie Wójtowi Gminy Pakosławice wyników konkursu wraz z jego dokumentacją.
2. W ramach postępowania konkursowego, komisja:
1) ustala spełnienie warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie;
2) przeprowadza rozmowę z kandydatem.

§ 3.

1. Pracami Komisji konkursowej kieruje Przewodniczący Komisji. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracą Komisji kieruje wyznaczony przez niego zastępca.

2. Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji, powiadamiając członków komisji o miejscu i terminie ich odbycia drogą telefoniczną.

3. Komisja prowadzi konkurs, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 3 członków komisji.

4. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności Przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego zastępcy.


§ 4.
 

1.Komisja rozpoczyna postępowanie konkursowe od sprawdzenia, czy wymagane dokumenty złożone zostały w terminie i są kompletne, oraz czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia warunki przystąpienia do konkursu określone w ogłoszeniu o konkursie.

2. Wnioski o przystąpienie do konkursu podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego w przypadkach, gdy:
1) wniosek został złożony po terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, lub do wniosku nie

dołączono wszystkich wskazanych w ogłoszeniu o konkursie dokumentów,

2) po ustaleniu, że kandydat nie spełnił pozostałych wymagań formalnych i warunków przystąpienia do konkursu określonych w ogłoszeniu o konkursie.
3. Komisja dopuszcza lub nie dopuszcza poszczególnych kandydatów do dalszego udziału w konkursie. O dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydatów do dalszego uczestnictwa w konkursie, komisja niezwłocznie powiadamia zainteresowanych na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy.


§ 5.
 

1.Po wyłonieniu kandydatów dopuszczonych do dalszego udziału w konkursie, Komisja:
1) określa szczegółowe kryteria, którymi będzie się kierować przy ocenie przydatności kandydatów;
2) zapoznaje się z kwalifikacjami i osiągnięciami każdego z kandydatów;
3) ustala kolejność rozmów z kandydatami.
2. Członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczącego zaprasza kandydata na rozmowę kwalifikacyjną informując go drogą telefoniczną o terminie i miejscu posiedzenia komisji.
3. Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana przez Komisję obejmuje:
a) wysłuchanie odpowiedzi na zadane kandydatowi pytania,
b) dyskusję i wymianę poglądów z kandydatem na wybrany temat związany z działalnością biblioteczną.

§ 6.


Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych z każdym z kandydatów według ustalonej kolejności, Komisja dokonuje wyboru kandydata na Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach, w głosowaniu jawnym, według następujących zasad:
1) każdy z członków Komisji dysponuje tylko jednym głosem;
2) do uzyskania rekomendacji komisji na dyrektora potrzebna jest zwykła większość głosów członków Komisji biorących udział w głosowaniu;
3) jeżeli pierwsza tura głosowania nie wyłoni kandydata, przeprowadza się drugą turę głosowania, do której przystępuje maksymalnie trzech kandydatów, którzy otrzymali największą liczbę głosów, głosowanie następuje jak w pkt 1 i 2, z zastrzeżeniem pkt 4;
4) jeżeli do dalszego udziału w konkursie został dopuszczony jeden kandydat i nie uzyskał on wymaganej większości głosów w głosowaniu, o którym mowa w pkt 2, drugiego głosowania nie przeprowadza się;
5) jeżeli w pierwszej turze głosowania kilku kandydatów uzyska rekomendację komisji otrzymując tę samą liczbę głosów, przeprowadza się drugą turę głosowania, głosowanie następuje jak w pkt 1 i 2;
6) Komisja przekazuje Wójtowi szczegółową informację o:
a) wyłonionym kandydacie i liczbie uzyskanych przez niego głosów;
b) liczbie głosów uzyskanych przez kandydatów:
- w pierwszej turze głosowania, w przypadku, gdy do dalszego udziału w konkursie zostanie dopuszczony jeden kandydat, który nie uzyska rekomendacji Komisji,
- w drugiej turze głosowania, w przypadku, gdy nie zostanie wyłoniony w niej kandydat na dyrektora Biblioteki,
- w drugiej turze głosowania, w przypadku, gdy zostanie w niej wyłonionych co najmniej dwóch kandydatów, którzy uzyskają tę samą liczbę głosów, wraz z całą dokumentacją konkursu, w tym protokołami z posiedzeń.

§ 7

Z prac Komisji i przebiegu głosowania sporządza się protokół, który bezpośrednio po zakończeniu prac podpisują wszyscy jej członkowie. Do protokołu dołącza się dokument określający kryteria przydatności kandydata. Protokół zawiera informacje o przebiegu obrad i podjętych ustaleniach.

Protokół jest jawny.

§ 8.

1. Po przekazaniu Wójtowi Gminy Pakosławice wyników konkursu wraz z jego dokumentacją, Komisja kończy działalność.
2. Przekazanie, o którym mowa w ust. 1, następuje niezwłocznie po zakończeniu konkursu.

DOCkwestionariusz osobowy.doc (32,50KB)